Op weg naar Monterey via Highway 1 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Walter Kessel - WaarBenJij.nu Op weg naar Monterey via Highway 1 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Walter Kessel - WaarBenJij.nu

Op weg naar Monterey via Highway 1

Blijf op de hoogte en volg Walter

22 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Monterey

Na het bezichtigen van Alcatraz sluiten we ons bezoek aan San Francisco af. Een mooie stad, met name vanwege het heuvelachtige karakter en de schilderachtige en kleurrijke bouwstijlen. Een bijzonderheid is natuurlijk de wereldberoemde Cable Car die de steile wegen op en af gaat. Ons viel op dat de stad wel 'smoezelig' is en ontzettend veel, voornamelijk Afro-Amerikanen, zwervers heeft.

Het is 's middags half vier als we naar onze volgende bestemming afreizen. Dat is nog zo' n 2,5 uur rijden. We rijden langs de kust via de Highway 1, de Cabrillo Highway, naar Monterey. Een fantastische route die door een heuvelachtige omgeving leidt en voortdurend schitterende vergezichten laat zien over de Pacific. Afwisselend zien we langs deze kuststrook een groen bebost heuvelachtig terrein en landbouwgrond waarop allerlei gewassen worden verbouwd. En dat terwijl de zon langzaam in de Pacific zakt.

Met nog ongeveer een uurtje te rijden komen we in een file terecht en dat is een mooi moment om een hapje te gaan eten. We belanden in de schilderachtige badplaats Capitola en eten op het terras van restaurant Maragaritaville aan zee. Na deze prettige onderbreking en het 'pittige' hapje eten gaan we verder. De zon is ondertussen onder gegaan en de temperatuur is gedaald naar 17 graden Celsius (dat zijn wij niet meer gewend). We arriveren om 20.30 uur op onze bestemming in Monterey.

• 24 Augustus 2013 - 11:26

Els:

Wat zien jullie veel! Mooie foto's, geweldige kant van America.
    Groetjes,
    Els